El Patrimoni Immaterial a Barcelona, com no l’heu viscut mai
Viure la cultura popular en primera persona, explicar-la al nostre entorn més proper i dotar-la d’un fons teòric. Aquestes són només algunes de les motivacions que expliquen el perquè de Som Cultura Popular: Mostra del Patrimoni Immaterial a Barcelona. Hi trobareu propostes tan diverses com les que aglutina el Museu Nòmada, un espai amb 35 exposicions divulgatives de cultura popular que, sota el guiatge del Museu Etnològic de Barcelona, evidencien fins a quin punt la riquesa del teixit associatiu i cultural del país és capaç d’explicar-se d’una manera eficaç i atractiva. Però no sols això, durant quatre dies Som Cultura Popular permetrà convocar als espais de Fabra i Coats i Can Fabra de Sant Andreu una trentena d’entitats de la ciutat de Barcelona i una vintena més d’arreu dels territoris de parla catalana per participar en una singular mostra d’entitats. Us proposem també una programació potent de curts i filmacions de cinema etnogràfic, més d’una trentena de presentacions de temàtiques diverses a proposta de les entitats participants —que en són un centenar, en un exercici inèdit de col·laboració interdisciplinària—, 11 debats oberts, 4 conferències, la mostra de publicacions i de productes artesans, l’espai de gastronomia amb tastos i degustacions de l’associació gracienca El Cargol Graciós i les activitats que organitza l’Institut Català de la Cuina.
La Mostra recull també les propostes per a escolars i professionals de la cultura que tenen com a fil conductor els materials tradicionals, i farà més visibles que mai les actuacions de cultura popular que tindran lloc principalment durant el cap de setmana a l’esplanada de Can Fabra i que ompliran de música i dansa un espai pensat per viure la festa i compartir experiències.
Amb la Cia. de Jocs l’Anònima coordinarem la part de JOCS I JOGUINES:
Més informació: http://culturapopular.bcn.cat/ca/fira-de-jocs-i-joguines
Jugar com ho fèiem antigament, potenciant l’enginy i fent volar la imaginació. Joguines rústiques, artesanals, amb màgia. Un espai que seduirà petits i grans i ens ensenyarà a jugar més i millor.
Activitats
Dissabte 23, d’11.00 a 18.00 h
Diumenge 24, d’11.00 a 14.00 h
Al pati del CEIP Can Fabra
La cucanya de la plaça Nova, Associació de Festes de la Plaça Nova / DominoFesta, Ajuntament de Badalona / Memoritza, Ajuntament de Badalona / Aquesta la saps?, Ajuntament de Badalona / Cims, Cims Disseny Barcelona 6012, S.L. /1714: El cas dels catalans, Devir / Victus, Devir / 1, 2, 3 pica paret, Devir / El nan casteller, El Nan Casteller
Jocs de carrer. Companyia de Jocs l’Anònima / Jocs inspirats en elements de cultura popular. El Farcell / Joguines de fusta. Can Cels / Joguines de fusta. Mora i Vira / Joguines de fusta – bicicletes, cuinetes. Xic fusta / Joguines Paco Lifante, Paco Lifante / Baldufes cavallets. Ludojoc / Caçaboles.Scooter Killers / Bombolles de sabó. Malabars. Mag Misto. / Bitlles. Torneria Enric Vela / Bitlles. Bitlla.cat / Mandrons, joguines amb canyes. Miqui Giménez / Baldufes. Arcadi Salada / Baldufes. Quico Ripoll / Futbol botons. Enric Albadalejo, Button Maker / Apinya’t: El Joc dels Castellers de Badalona.Xavier Salvador / Troks. Troks / Jocs de Festa Major. Ajuntament de Terrassa / Jocs de la Patum de Berga. Ajuntament de Berga / Cartes catalanes. Jou Ramírez / Guspira. David, Jordi, Núria / Calçotada wars. Marc Vidal / La fallera calavera. Enric Aguilar / PatimPatamPataum. Marc Figueras / Cap de colla. Nacho Pascual i Xavier Vallverdú / Bufallums. Dolors Pérez – Assumpta Blancafort / Titelles artesans. La buhardilla / El forat del niu. Mercè Pons
* Espai coorganitzat per la Companyia de Jocs L’Anònima